fredag 17 juni 2016

Assignment #3


"Besök tre olika typer av platser. På var och en av dem; demontera hierarkier. Dokumentera. Använd dokumentationen till en gestaltning som tar ställning för eller emot något."

Tog en tur runt i området, och la märke till två saker: Företagsbyggnader i tegel och myrstackar, vilka båda två är olika sorters hierarkier. I myrstacken så styr drottningen och på företaget så styr chefen, VD:n eller ledningen.
Sen hittade jag inte riktigt någon tredje plats, men kom då att tänka på att jag tekniskt sätt är i en tredje då jag är i ett land, som också styrs av något.

Så med de här tre "typerna av hierarkier" så gjorde jag min gestaltning.






Det slutade upp med att bli egyptiskt tema, då jag tänkte att pyramider och myrstackar har en liknande form och byggs/byggdes på liknande sätt, med slavar respektive myror som bara lever att tjäna drottningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar